donderdag 12 mei 2011

Frontzate

Gisterenavond een trainingsritje met de club gereden van 65 km. Traditioneel vertrokken we met de wind op de kop en dit keer ging het richting Kust.
Via de Frontzate (dat is de vroegere spoorwegbedding tussen Diksmuide en Nieuwpoort) en enkele ommetjes kwamen we al gauw in Veurne en Koksijde waar we een gedeelte van het parcours veldrijden in Kosijde aflegden.
In het mulle zand was het soms balanceren om rechtop te blijven en niet vast te raken. Vanuit Oostduinkerke ging het dan in een waanzinnig tempo van meer dan 40km/u terug naar Beerst.
Ik wou me niet opblazen en liet de groep gaan, samen met nog drie anderen. Aan een gezwind tempo van 34-36 km/u bleven we toch redelijk goed doorrijden.
Vanavond wordt de bike terug op punt gezet en kies voor andere banden. De Michelin band die ik had opgelegd remt me teveel af voor zomerse ritten. Zodra ik de pedalen ook maar even stil hou voel ik dat de bike té snel vertraagt. Vraag is welke band ik kies voor Parijs-Roubaix zondag. Er wordt gesproken van onweer, waardoor een droog weer band wel eens nefast zou kunnen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten