woensdag 23 maart 2011

Zalig trainen met de lentezon

Zondag moest ik vroeg starten voor mijn trainingsritje want 's middags gingen we naar de barbecue ten voordele van het basket rapid langemark Omdat er niet meteen een toertocht dicht bij de deur was, besloot ik om het fietsnetwerk in de Westhoek te verkennen.
Ik was nog maar net gestart en ik kwam de ene na de andere oldtimer tegen. Leuk om zien en dus ging ik maar tegenstroom fietsen. Een goede honderd oldtimers verder was ik via een ruime omweg aan de rand van Ieper gekomen.
Het vervolg van de tocht ging richting Palingbeek,Hollebeke, Gasthuisbossen en rond het Polygonebos. Het zijn weliswaar geen bergen maar er zijn toch enkele pittige heuveltjes die je kan beklimmen.
Via het Tyne Cot Cemetery ging het terug huiswaarts. Na 56 km was die barbecue welgekomen.
Op maandag had ik een dagje verlof en samen met collega en mountainbikemaat Erik reden we onze jaarlijkse klassieker. Diksmuide - Cassel - Diksmuide is een tocht die we elk jaar opnieuw rijden als voorbereiding op de Ronde van Vlaanderen. Via de IJzer reden we naar Westvleteren. Een prachtig gebied waar ik beroepshalve ook werk aan een wandelnetwerk. Na Westvleteren gaat het via de abdij (zonder stop) en de Sint-Sixtusbossen naar Watou. Vandaar rijden we over de Eybeek Frankrijk binnen naar Winnezeeles. Vanaf dan gaat het gezapig bergop tot aan de mont des recollets. Een al bij al korte klim met op het eind een kleine knik. En dan de Casselberg op de kasseitjes, goed voor 2 km klimplezier.
Al even traditioneel is het uitzicht boven op de top. Terwijl we genieten van een boterham of Sultana koek maken we ons op voor de terugweg. In geen tijd staan we terug in Watou en in Diksmuide. Goed voor 95 km met de mountainbike aan 25 gemiddeld. Een goede training.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten