woensdag 5 oktober 2011

Met de velo naar het werk

De auto staat even in de garage en dus noodgedwongen terug met de bike naar het werk. Nu Duchenne achter de rug is en er niet speciaal voor iets getraind moet worden moet ik mezelf toch wel wat motiveren om de tocht naar Brugge te ondernemen.
Het parcours is nl. vrij saai langs de Vrijbosroute tot in Kortemark en dan een slecht fietspad tot Torhout. Vandaar is het via de Torhoutsesteenweg rechtdoor tot Brugge.
's Morgens ging het vrij vlot en hield ik er een aardig tempo op na. Met een gemiddelde van 29km/u stond ik rond twintig na acht al bij Westtoer.
's Avonds besloot ik om via binnenwegen terug te keren (weliswaar enkele km's extra). Er stond al bij al een stevig windje op de kop en het was vrij hard duwen om het tempo erin te houden.
En ramp boven ramp reed ik nog lek ook. Met een fietspomp die amper werkte reed ik verder huiswaarts met een achterband waar nog geen kilo druk op zat. Een goede krachttraining was het.
En morgen ga ik terug met de bike naar het werk, maar dan is het iets dichter want ik moet slechts tot Diksmuide.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten