maandag 20 juni 2011

4 keer pech in één tocht

De mountainbiketocht in Bailleul zal ik mij nog een eindje herinneren denk ik.
Het was de bedoeling om 70 km te rijden in les monts de Flandre en zo wat klimwerk te doen. De tocht was veelbelovend en klimmen werd er gedaan. Behalve de eerste twee en de laatste twee kilometers was het constant op en af. De Catsberg, Zwarte Berg, Rode Berg, Boeschepeberg,... ze passeerden allemaal de revue.
Nog voor de eerste echte klim was het echter al pech. Bij het remmen bleef de achterrem dicht. De fiets onderste boven, remmen open geduwd en enkele keren getest. Alles werkte naar behoren.
Bij de eerste klim van de Zwarteberg liep het mis. Ratelend geluid aan het achterwiel. Spaak gebroken en die zat gekneld tussen de remschijf en de remblokken. Na tien minuten kon ik terug vertrekken met een spaak minder (de reservespaak ligt thuis).
Net na de tweede bevoorrading reed ik lek op een stuk glas in een afdaling. Snel andere binnenband gestoken en verder.
Ondertussen kreeg ik steeds meer problemen bij het schakelen naar kleinere versnellingen. Zodra ik op de kleinste tandwielen wilde schakelen sleepte de schijfrem tegen de blokken en was het keihard stampen om boven te raken.
Om nog meer ellende te vermijden ben ik maar afgedraaid en uiteindelijk met 56 km ipv 70km terug aangekomen in Bailleul. De barbecue en het gratis drankje maakten veel goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten