zondag 5 juni 2011

verlengd weekend = trainingsweekend

Waar die verlengde weekends allemaal niet goed voor zijn. Trainen, trainen, beetje werken thuis, trainen en nog eens trainen.
Het begon woensdagavond met het traditionele trainingsritje met de mountainbikeclub (die van Bolle gelijk ze zeggen). Met een vrij stevige wind ging het aan een gezwind tempo richting Mannekensvere. In een slag met gravel liep het echter mis. Een grote steen wou geen plaats maken voor mijn fiets met als gevolg: lekke band en... boem op de buis van het kader. Na het herstel trokken we naar Nieuwpoort om via de duinen tot Middelkerke te rijden en daarna in snel tempo (35-36 km/u) terug te keren naar het clublokaal in Beerst, waar de dorst gelest werd.
Donderdagmorgen koos ik voor een rustige rit, althans dat was de bedoeling. Ik raakte vrij snel op het parcours van een tocht voor wielertoeristen en besloot dat parcours te volgen. Lag het nu aan ik of aan de anderen maar ik reed heel wat rijders op koersfiets voorbij. Na 80 km aan 26,5 gemiddeld stond ik terug thuis.
Vrijdag was rustdag en hoog tijd om de fiets onder handen te nemen. Ik voelde namelijk dat het achterwiel niet zo goed meer bolde en ik moest hard stampen om het tempo erin te houden. Curieus wat dat zaterdag zou worden.
Zaterdag van thuis vertrokken richting Dikkebus en daar de toertocht van 76 km gereden. Ik was enigszins ontgoocheld. Na 10 km nog geen meter onverhard gezien en de volgende 30 km werden niet veel beter. Het was heel warm en met de wind in de rug was er ook maar weinig afkoeling. Bij de eerste beklimming van de Catsberg voelde ik dat het vrij goed zat, maar ik wou niet forceren. Er waren nog meer dan 70 km af te leggen (terug tot thuis). In de afdaling van de tweede klim op de Catsberg nog iemand gedepanneerd met een reserveband. Die man is me nog een Duvel schuldig. En daarna voor een derde keer naar de Catsberg, Kokereelberg, Boeschepeberg. Vanaf de tweede bevoorrading was het wind vlak op de kop. De terugweg zou nog heel lang worden. Na de Zwarteberg moest ik bijtrappen in de afdaling om snelheid te maken. Enfin uiteindelijk na 120 km moe maar voldaan terug thuis gekomen.
Vandaag, zondag, koos ik voor de lokale rit met de club in Beerst. De buienradar voorspelde niet al te veel goeds maar toch wou ik een goede 60 km rijden. Aan een vrij gezapig tempo ging het naar de Ruidenberg, Wijnendalebos, Torhout, Aartrijke, Koekelare en terug. Na een goede 60 km terug aan de aankomst. En nu... even rusten om straks naar een communiefeestje van de buren te trekken.
Inschrijven voor de barbecue op 25 juni kan nog altijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten