dinsdag 14 juni 2011

Verlengd weekend = trainingsweekend part 2

Tussen de vele voorbereidingen voor de barbecue for duchenne op 25 juni moet er ook nog altijd getraind worden.
Naar jaarlijkse traditie trokken we zaterdag naar de Regiotour in Erpe-Mere. Een mountainbiketocht van meer dan 100 kilometer waar je op 5 plaatsen kan starten. Zo is het nooit erg druk langs het parcours en kan je makkelijk je eigen tempo volgen.
Toen we in Erpe-Mere aankwamen begon het te regenen. Het enthousiasme om te rijden was niet bijster groot bij de 9 clubleden, maar we moesten er nu eenmaal door. Na nog een beetje te hebben geschuild in de 'VIP-camion van Bolle' vertrokken we om 7u30 met ons regenvestje aan.
De eerste onverharde strook was toch even wennen. Een dun laagje modder en het nodige glijwerk waren we al enkele maanden niet meer gewoon. De benen voelden niet goed en het leek wel alsof ik enorm hard moest duwen om het tempo te kunnen volgen. Aan de eerste bevoorrading bleek dat mijn achterband té zacht stond. Het ging nu behoorlijk hard in geen tijd stonden we aan de voet van de Muur van Geraardsbergen. In de kilometers na de Muur kreeg ik het even kwaad maar na de Congoberg, ging het alsmaar beter. De laatste 40 km had ik 'superbenen' en raapte ik heel wat andere deelnemers op.
Zondag kon ik niet mee naar het Franse Tournehem maar in de plaats koos ik voor een heuvelachtig ritje met de koersfiets. Hollebeke, Geluveld, Zandvoorde, Wijtschate, Passendale,... Het zijn allemaal geen bergen maar plat is het er nu ook niet. Na 65 km stond ik terug thuis voor de aperitief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten