zondag 27 november 2011

Beerst - Koekelare - Beerst

Vandaag moesten we zeker om 11u30 terug kunnen zijn aan het clublokaal voor een persfoto naar aanleiding van onze toertocht volgende week 4 december in Beerst.
Om 8 u vertrokken we met 9 personen per fiets aan het clublokaal richting Koekelare. De wind zat pal in de rug en de terugweg zou dus nog vrij lastig worden.
De benen waren super. Bij de inschrijving in Koekelare was het heel druk. Het zou hier en daar aanschuiven worden en de gaatjes opzoeken. Van onze club waren we met een 20-tal deelnemers. Een grote bende die al meteen bij de eerste onverharde strook moest wachten voor een lekke band van Patrick V. Na een goede 5 min. konden we terug vertrekken en ik kon vrij vlot meerijden.
Zonder problemen reed ik op kop van de bende van Bolle en ik had nog overschot. BIj het opdraaien op de weg besloot ik toch maar van de kop af te gaan (gezien de wind en de nog lange terugweg). Erik was even gelost en ik wachtte hem op. Het wachten duurde vrij lang. Blijkbaar opnieuw een bandenprobleem. Ondertussen zat ik achteraan onze bende.
Op de Groene 62 trok ik de kop van een drietal en aan de put in Ichtegem stonden we opnieuw aan de kant voor het vervangen van een lekke band.
Nog eens 5 min. later waren we weer weg. Nu nog clubleden zien was utopisch.
Ik bleef me heel goed voelen en aan de bevoorrading na 32km haalden we al een eerste clublid in. Met ons 4 ging het verder en het was nu geregeld beuken tegen de harde wind.
Mijn kopwerk kon ik behoorlijk doen tot aan het bos van Koekelare. Bij het schakelen naar het middenblad raakte de ketting vast en stond ik geparkeerd. Met de nodige moeite de ketting losgemaakt en we konden voor een 4de keer vertrekken. De wind wakkerde nog wat harder aan maar op het einde hadden we de wind in de rug. Ideaal om nog eens door te trekken.
De terugweg naar Beerst was heel wat minder aangenaam. Het begon te regenen, de wind stond keihard op de kop en met ons twee was het beuken tegen de wind. We haalden amper 20 per uur. De laatste kilometer wilde ik nog doortrekken tot 25 maar het lukte amper.
Na 70 km en 22,5 gemiddeld stond ik terug aan het clublokaal.

Volgende week afspraak in Beerst. alle info op www.westhoekmountainbike.be

1 opmerking:

  1. Toch maar 22,5 gemiddeld? Je bent me voorbijgestoken en het ging vrij hard met die kopwind

    BeantwoordenVerwijderen