zondag 6 november 2011

Conditie in dalende lijn?

Zaterdagmorgen heel vroeg stonden de hemelsluizen wagenwijd open. De tocht in Vlamertinge zou dus een moddderritje worden. In de voormiddag nog snel de modderbanden gemonteerd en dan op naar Vlamertinge.
Meteen bij aankomst zag ik al dat diegenen die 's morgens hadden gereden goed vuil waren.
Om één uur startten we voor de 61 km. Zelf zou ik nog met de fiets terug naar huis rijden (vrouwtje mij afgezet aan de start).
De eerste onverharde strook gaf al meteen de toon aan van de tocht. Alles was berijdbaar maar het bovenlaagje lag glad.
Ik had niet de beste benen en het was afzien en stoempen om mee te zijn met de drie anderen. Na de eerste bevoorrading ging het richting Boeschepe en de Catsberg. Al bij de eerste klim voelde ik dat het niet goed zat en ik liet de andere gaan. Tot overmaat van ramp deden we nog een klim teveel omdat we misreden. Rond de Catsberg was het constant op en af en via de Zwarte Berg kwamen we aan de tweede stop. Even verder moesten we in een smal paadje in de gracht springen voor ruiters niet geneigd een beetje plaats te maken. Het was nu de kilometers aftellen en omdat ik voor donker thuis wou zijn liet ik het extra lusje voor wat het was. Snel de bike afgespoten en via Brielen en Boezinge terug naar huis. Met 75 km en 22 gem was ik toch wel moe. De conditie is niet meer wat het was

Geen opmerkingen:

Een reactie posten