zondag 20 november 2011

kilometers malen

De verkoudheid blijft maar aanslepen en bij de minste inspanning schiet de hartslag de hoogte in. Maar dat mag me niet beletten om kilometers te tellen omde conditie toch enigszins op peil te houden.
Aanvankelijk ging ik dit weekend niet kunnen biken maar enkele andere afspraken gingen niet door en zo kon ik zondag naar Ieper voor de toertocht.
Vorig jaar was het hier nog spekglad en lag het parcours vol met ijsplekken. Dit jaar was het droog maar was het koud en was er op sommige plaatsen een dichte mist.
Ik besloot om van thuis uit met de fiets te vertrekken, dan in Ieper de 45 km te rijden en terug. Zo moest het lukken om nog voor 12u thuis te zijn.
Bij het vertrek in Ieper was het vrij druk en ik voelde al meteen dat het tempo van de club vrij hoog zou liggen. Bovendien waren de 45km er 56km. Aanvankelijk ging ik vrij goed mee maar na de Palingbeek ging de hartslag naar de 185. Ik moest even temporiseren en dus waren de vogels gaan vliegen. Een snelle start is niets voor mij. Samen met Bianca reed ik de rest van de tocht uit. Via Voormezele ging het naar Wulvergem en Ploegsteert. Bianca zei dat het bij haar voor geen meter liep maar toch hielden we er een vrij goed tempo op na.
Na de tweede bevoorrading kregen we voornamelijk asfalt onder de voeten geschoven. Enkel de gladde kasseistrook langs de Palingbeek en twee doorsteken door boomgaarden waren nog lastig. In de laatste onverharde strook raakten we het spoor bijster en we reden dan maar door een akker terug naar de sporthal.
Snel een cola gedronken en terug naar huis. Terug in Langemark zag ik dat er nog tijd was voor wat extra kilometers en ik besloot om verder te rijden tot 12uur. Zo kwam ik met 90 km terug thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten