maandag 9 januari 2012

De eerste rit van het jaar

Mijn lichaam is niet in al te beste doen. Ik voel me nogal moe, heb wat last van de rug en de nek maar desalniettemin was het hoogtijd om vandaag, na een inactiviteit van zo'n 6 weken, terug op de fiets te kruipen.
Normaal was er een toertocht in Kemmel maar ik liet deze wijselijk aan mij voorbijgaan. De vele regen van de afgelopen en de fysieke conditie die onder nul staat zouden het een martelgang voor mij maken. Ik koos liever voor een lokale rit waar ik zelf mijn parcours, snelheid, moeilijkheid kon kiezen en aanpassen aan mijn conditie.
Uiteindelijk werd het een rit waarbij ik hoofdzakelijk in Langemark-Poelkapelle bleef. Waar ik aanvankelijk koos voor verharde paden reed ik op het einde van de rit toch een aantal onverharde stroken (met o.a. het bos van Houthulst dat er al bij al vrij goed bijlag). Maar toch was het afzien en bij de minste inspanning ging de hartslag de hoogte in naar 180.
Met 64 km en een vrij laag gemiddelde van bijna 23 km/u is er nog veel werk aan de winkel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten