woensdag 14 september 2011

dag 4 en douceur

Gisterenavond nog een massage gekregen en speciale fysiopleisters gekregen in de hoop dat de rugpijn wou overgaan. Ik kreeg echter het advies om vandaag niet te starten en de rug te laten rusten.
Ik besloot om de beslissing zo lang mogelijk uit te stellen.
Deze morgen besloot ik om toch te rijden maar zonder de ploeg om hen niet op te houden en in de hoop dat ik het wel zou redden. Naast de rugpijn ben ik al sinds gisteren geplaagd met diarree en deze nacht verschillende keren moeten opstaan.
Bij de start was het al meteen klimmen naar Epen. Enkele jaren terug kwam ik hier al op fietsvakantie. Er werd aangeraden om extra binnenbanden mee te nemen want het parcours was bezaaid met keien en doornen. En inderdaad heel wat bikers stonden aan de kant. Zelf heb ik geen pech gehad maar het bloed op mijn scheenbeen doet me toch vermoeden dat ik ergens haperde.
De tocht was prachtig met schitterende landschappen en mooie dorpjes in de Voerstreek. Na de Voerstreek ging het richting Cauberg en Ijzerboszeg. Stevige kuitenbijters maar korter dan de vorige dagen.
Aan de tweede stop waren we op slechts vijf km van de camping. Om de rug toch nog wat te sparen liet ik de singletracks voor wat het was en ben ik afgedraaid. Uiteindelijk tien km minder gereden dan voorzien maar dat gaf wat tijd om verder te rusten. De vier klimdagen zijn achter de rug.
Gemiddelde snelheid vandaag van 18 km/u en zo een 3500 kcal. In totaal heb ik op die vier dagen al meer dan 22000 kcal verbrand. Nu op naar drie vlakkere ritten maar wel langere afstanden.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Bart,
    Ho ho, het lijkt toch niet echt een kermis daar ! Ik ben blij voor jou dat de vlakkere ritten er nu aankomen. Hopelijk houdt je rug het nog goed uit en de kietjes ook hé. Niet opgeven hé man, yes you can ! Heel veel courage en drink nu toch maar een frisse pint, met al die verloren kalorieën mag dat. We duimen !!
    Hannelore

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bart,

    ik hoop dat die massagisten je knoken toch wat kunnen bewerken opdat de pijn draaglijker wordt! Come on, man. De prestatie mag gezien worden. Troost, de eindstreep komt alleen maar dichter te liggen.

    Groeten uit Geluwe

    BeantwoordenVerwijderen