vrijdag 16 september 2011

voorlaatste rit = langste rit

Vandaag stond 120 km op het programma. Vrij vlak met slechts 700 hoogtemeters langs een voor mij vrij bekend terrein (vakantie). Bij de start werden we getrakteerd op singletracks en korte pittige klimmetjes. Het draaide voor geen meter en aan checkpoint een dacht ik aan stoppen. Zo slecht heb ik me nog niet gevoeld.
Toch nog vertrokken en in Tegelen een bakker binnen gestapt voor taart en cole. Het beterde toch al iets maar het team was vertrokken en ik reed alleen verder.
Aan checkpoint twee zag ik nog teammaat Eric maar hij stond vertrekkensklaar. Het tempo kon ik wel aanhouden maar ik had geen power.
Tot overmaat van ramp kreeg ik nog een gescheurde buitenband en dit net de eerste dag dat ik er geen mee had. Noodgedzongen dan maar rustig binnengereden over de weg en met 114km op de teller binnen gekomen. Gemiddeld 19 km/u en 3560 kcal.
Morgen de laatste etappe over 96 km,waarvan de laatste tien met alle 300 overgebleven deelnemers naar Nijmegen.
Een gekke bedoening zeggen de ervaringsdeskundigen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten