dinsdag 13 september 2011

hell of a day

Vandaag dag drie van Spa naar Vijlen en het wordt er eentje om nog lang te onthouden.
100 km die er uiteindelijk 107 waren.
Na de rugverzorging gisteren ging het aanvankelijk beter en ook de start ging vrij goed. Het was aardig klimmen en best wel pittig langs wortels en losse stenen.
Tot het eerste checkpoint in Eupen ging het vrij vlot en een aardig tempo. Tussen de twee stops ging het even goed mis. een diepe modderput en ik werd over het stuur gekatapulteerd en de fiets lagen boven op mij. De helm is licht ingedeukt maar voor de rest gaat het wel. Enkel die verdoemde rug.
Op 85 km brak Joffrey zijn ketting en de pauze was voor mij welgekomen. De rug was echt niet meer te doen en bij elke klim verkrampte die. De klim naar het drielandenpunt was verschrikkelijk en ik kwam haast wenend van de pijn boven. Maar het was niet ver meer. Tt op vier km van de meet...platte band. Na wat problemen met de gps kwamem we rond half vijf over de streep. En nu rusten en hopen dat ik morgen door kan gaan met een betere rug.
gemiddelde van vandaag weet ik niet maar dat ik veel kcal kwijt ben is zeker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten