zondag 4 september 2011

Laatste toertocht voor de start

Vandaag stond in Sint-Juliaan de afsluiter van het zomerseizoen op het programma. Het hevige onweer van gisterenavond (22 liter/m²) deed mij al vermoeden dat het parcours best zwaar zou kunnen zijn.
Bij de start thuis voelde ik al dat de benen niet super waren, maar dat zou wel beter worden. Na mij te hebben ingeschreven nog even gewacht op clubleden, maar helaas niemand gezien. Het meerendeel nam immers deel aan een tijdrit op de weg in de namiddag.
De eerste onverharde strook was al meteen raak. Modder, plassen en een glibberige brij. Maar rijden ging al bij al vrij vlot. Via de gekende stroken ging het richting Madonna. De komende 8 à 9 km kregen we bijna constant onverharde dreven onder de wielen geschoven.
Aan de bevoorrading ontmoette ik de twee andere West-Vlaamse deelnemers aan Duchenne Heroes, Ignace en Dries. Via Houthulstbos ging het richting Langemark. Op de oude spoorwegbedding werd ik door hen voorbij gestoken. Net op een moment dat het voor mij iets minder goed ging.
Na de tweede bevoorrading reden we even terug samen maar een brokje modder in mijn oog belette me om hen verder te volgen. Flauw excuus eigenlijk want ik ging toch over mijn toeren gaan. Op het einde werden we nog getrakteerd op een zware strook.
Snel gebruik gemaakt van de bike wash en dan nog een 20-tal km op de weg gereden.
Uiteindelijk met iets meer dan 80 km thuis gekomen.

En nu rust, koffers pakken, laatste voorbereidingen, ...

2 opmerkingen:

  1. Dag Bart, ik heb maar laat je blog ontdekt maar chapeau, mooi overzicht. 9/11 was al een historische datum maar voor jou dus nu nog meer straks. Ik wens je veel doorzettingsvermogen, goeie teamspirit, een lekker zacht weertje en enkel 's nachts een paar spatjes, weinig (lees: geen) technische problemen, goeie nachtrust, warme douches, lekker eten (rijpe bananen, harde sultana's en zachte rijsttaartjes), .... maar bovenal VEEL SUCCES!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Kurt! Het wordt inderdaad bijzonder voor mij. De weersvoorspellingen zien er alvast ideaal uit, de (nieuwe) fiets staat op punt en mijn gewicht is bijna op punt (-16 kilogram).
    Live verslag van de tochten via de blog of te volgen via www.duchenneheroes.nl met nummer 185.

    BeantwoordenVerwijderen