woensdag 21 september 2011

tijd voor een balans

Laat me beginnen met het belangrijkste. Er werd in totaal zo'n € 1.065.000 ingezameld door de 305 deelnemers aan Duchenne Heroes.
Een fantastisch bedrag en bovenal was er zaterdag in de Nederlandse kranten te lezen dat ook het ministerie oren had gekregen naar Duchenne en bijkomend onderzoek zou verrichten (financieren). Goed nieuws, maar de weg naar een geneesmiddel is nog lang en duur. Inschrijven voor Duchenne Heroes 2012 is daarom nu al mogelijk. Bij mij is er nog enige twijfel, al kriebelt het wel.

Wat mijn Duchenne Heroes betreft was het voor mij een bijzondere ervaring. De eerste keer dat ik 7 dagen na elkaar heb gefietst en dan nog in de Ardennen.
De 715 km (met nog geen 50 km asfalt) en 10275 hoogtemeters waren voor mij uiteindelijk zwaarder dan gedacht. Wellicht ligt de buikgriep, waar ik drie dagen mee sukkelde, en de pijnlijke rug (die ik al had voor de start) daar voor een deel mee aan de basis.
Vooral de stapstroken bergop deden mij de das om, maar anderzijds heb ik ook enorm genoten van de tocht. Al moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat ik wel genoeg bos gezien heb voor enkele maanden.Soms was het echt wel eens snakken naar een open landschap, maar dat kregen we wel op de vierde dag in de Voerstreek en Zuid Limburg.

Mijn beste dagen: tweede deel van dag 1, vijfde en zevende dag
Mijn zwakste dagen: eerste deel van dag 1, derde en zesde dag.

Afgezien? Ja hoor, soms heel erg.

Belangrijke zaken voor wie het ook wil proberen:
Zorg voor een goede begeleiding zodat je niet alleen in een tentje hoeft te slapen. Echt wel nodig om goed te recupereren.
Doseer, doseer, doseer
Eet, eet, eet en let op met al teveel van die sportdrankjes
Bovenal: geniet van begin tot eind

Geen opmerkingen:

Een reactie posten