zaterdag 20 augustus 2011

biken tvv de ALS Liga

Deze morgen werd in Klerken de memorial Hedwig Debusschere Classic georganiseerd. Een wegrit van 115km. Volgens de wegbeschrijving was het een licht golvende tocht die toch niet te onderschatten was.
Ik besloot om deze 'wegrit' met de mountainbike te rijden.Voor mij was het de eerste keer dat ik aan zo'n georganiseerde wegrit deelnam.
Van thuis uit vertrokken en de benen voelden toch niet al te best. Ook de kleine heuveltjes tussen Klerken, Houthulst en Staden verteerde ik niet al te best. Ik kon aansluiten bij twee mensen op de koersfiets die een mooi tempo fietsten (32-34 km/u). Op een vrij lange maar niet al te steil klim rond Passendale ging het de hartslag iets hoger dan ik zou willen en dus liet ik ze maar gaan. Een vijftal km verder werd ik bij gehaald door een groepje van een 12-tal renners. Even wou ik ze laten rijden maar ik zag dat ze niet al te snel uitliepen. In hun zog reed ik mee tot aan de bevoorrading in Mesen na een goede 50 km.
Na de bevoorrading besloot ik om rustig alleen te rijden en enkele onverharde stroken mee te pikken. Ter hoogte van de walletjes in Nieuwkerke (helemaal niets te maken met die van Amsterdam), haalde dat pelotonnetje mij weer bij. Opnieuw kon ik aanpikken en via Wulvergem, Wijtschate en Voormezele ging het naar De Palingbeek. Daar verliet ik het groepje en het parcours, want ik wou nog een beetje onverharde paden verkennen én de lange kasseistrook langs de Palingbeek.
Dankzij de routebeschrijving kon ik in Zillebeke terug inpikken op de tocht.
In Sint-Juliaan nog even bijtanken en dan op voor de laatste 20km's. Ik zat nu in een ander groepje en stilaan voelde ik de benen toch leeglopen. Toch besloot ik om nog enkele onverharde stroken te verkennen.
Uiteindelijk stond ik na 115 kilometer terug thuis met een gemiddelde snelheid van 29,9 km/u.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten