donderdag 4 augustus 2011

Meer dan € 800.00 ingezameld

Jawel, de kaap van de € 800.000 is overschreden (zowel Belgische als Nederlandse deelnemers). Stilaan komt de € 1 miljoen in zicht.
Zelf doe ik volgende week nog een inspanning om de laatste centen in te zamelen. Wijnliefhebbers zet jullie klaar voor lekkere wijn die ik te koop aanbied.

Gisterenavond was er opnieuw de wekelijkse tocht met de westhoekmountainbikeclub (ook wel de Bolles genoemd). Met 15 vertrokken we aan ons clublokaal in Beerst en via Diksmuide ging het naar de rechteroever van de IJzer. De vaart zat er meteen goed in. Op mijn teller zag ik dat we constant rond de 35 km/u reden. In geen tijd stonden we in Nieuwpoort aan de monding van de IJzer.
Even twijfelden we of we door zouden rijden naar de zeedijk van Nieuwpoort, maar de keuze was snel gemaakt. Op naar de dijk en voorzichtig tussen de mensen laveren.
Ronny had een lekke achterband en besloot terug te keren, de rest verder via enkele duinpaadjes naar Oostduinkerke en Koksijde. Even reden we op het parcours waar in het late najaar een nieuwe mountainbikeroute wordt geopend.
Ter hoogte van het vliegveld in Koksijde ging het even mis. Een grote steen 'sprong' door een andere biker de lucht in, raakte mijn teen en achterband. Meteen stond ik geparkeerd met een lekke band en een pijnlijke teen.
Bovendien was ook mijn schoenplaatje en pedaal beschadigd.
Vervolgens ging het vanaf Veurne terug naar Beerst. Het treintje werd op gang getrokken aan snelheden van 36-37 km/u. Enkele maanden terug zou ik meteen gepast hebben voor dergelijk tempo, maar nu slaagde ik erin om mee te draaien.
Na bijna 70 km toch weer een goede training gehad.
Op 15 aug staat de toertocht van Poperinge XXL op het programma. Hopelijk slaag ik er dit jaar nog eens in om de 125 km in de Westvlaamse heuvels uit te rijden.
Na de obligate plaspauze ging het naar Veurne en dan werd het treintje op gang getrokken richting

Geen opmerkingen:

Een reactie posten