dinsdag 16 augustus 2011

kortste toertocht ooit

De mountainbiketoertocht in Poperinge op 15 augustus is een klassieker. Met 120 km kun je je redelijk choco rijden in het Heuvelland. Vol goede moed startte ik gisteren van bij mij thuis met de bike naar Poperinge.
Een laatste check en test van de mountainbike gaf mij toch het nodige vertrouwen om, ondanks het gaatje in mijn kader, de rit te rijden.
Iets na 6uur vertrok ik en bij aankomst in Poperinge merkte ik dat ik te vroeg was om te starten. Na een kwartiertje wachten kon ik starten. En wat ik vreesde bleek uit te komen. Na amper twee km begon de bike hevig te schudden. Jawel: het kader was gebroken. Verder biken zat er niet meer in.
Een telefoontje naar het vrouwtje om mij op te halen was de enige mogelijkheid. Ze bracht me terug naar huis, waar ik direct de koersfiets pakte.
Ik reed terug naar Poperinge en zou van daaruit zoveel mogelijk het parcours volgen. Casselberg, Catsberg,...
Al snel stippelde ik mijn eigen tocht uit en zo kwam ik na 2 keer Casselberg, 3 X Catsberg, 2X Zwart en Rodeberg, 1X Kemmelberg en nog verschillende andere hellingen na 4 uur rijden terug thuis.
Uiteindelijk had ik toch nog 130 km afgelegd. En de komende week ga ik elke dag met de fiets werken, goed voor 43 km enkele rit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten