woensdag 17 augustus 2011

Stel jezelf even voor

Tja, de blog is al een klein half jaar online maar eigenlijk heb ik mezelf nog niet voorgesteld. Een attente lezer maakte mij daarop attent :-)
Dus bij deze voeg ik maar even de daad bij het woord.
Naam: Bart Rambour
woonplaats: Madonna (dorp horend bij Langemark-Poelkapelle)
Leeftijd: 34 sinds vorige maand

Een studie in het fotoarchief leert me dat ik ondertussen al zo'n 7 jaar mountainbike en dat ik sinds een goede 5 jaar lid ben van de Westhoekmountainbikeclub uit Beerst. Meer info over de club op www.westhoekmountainbike.be . Maar eigenlijk is de club in het mountainbikewereldje beter gekend als de mannen van Bolle (naar onze sponsor: brandstoffen Bolle).
Bovenstaande foto is één van de eerste 'actiefoto's' die ik heb. Een mountainbikeweekend met collega's (vrienden) in Durbuy.
Sinds de 'intrede' in de club werden heel wat kilometers gereden met verschillende lange mountainbikemarathons. Klassiekers met de club zijn bv. de regiotour, de toertocht in Poperinge, de ronde van Vlaanderen.
Tijdens de zomermaanden gaan we op woensdagavond trainen en in de wintermaanden gaan we op woensdag spinnen. In het weekend staat telkens een toertocht op het programma of, bij gebrek aan toertocht, een rit in Heuvelland of in Beerst.
Die trainingsritjes op woensdag worden telkens aan een behoorlijk tempo afgewerkt.

Maar naast de club is er natuurlijk ook tijd voor het gezin met mijn vrouw Tamara en de drie kindjes. Jana en Lara (tweeling) worden binnenkort 9 en Jasper wordt er 5.
Vorig jaar verhuisden we terug naar onze roots en trokken we van Lichtervelde terug naar de Madonna.
Zelf werk ik bij Westtoer, het autonoom provinciebedrijf voor toerisme en recreatie in West-Vlaanderen. Een hele mond vol maar concreet komt het erop neer dat ik werk voor het provinciaal toerismebureau. Zelf ben ik coördinator routes en netwerken en sta ik in voor de realisatie van nieuwe wandelroutes, fietsroutes, wandel- en fietsnetwerken. Ook de verbetering van de ondertussen meer dan 150 routes zijn een belangrijke taak voor mij.
En verder werk ik ook mee aan de voorbereiding van de herdenking van 100 jaar Eerste Wereldoorlog. In het kader daarvan worden 6 nieuwe thematische autoroutes in de Westhoek uitgewerkt.

Mijn hobby en mijn werk bevinden zich dus volledig in de recreatieve sfeer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten